Kundeservice 70 10 20 31
Visual content for the webpage

Ofte stillede spørgsmål om Hurtig Hjælp

Spørgsmål og svar

Du kan ikke tegne et abonnement, hvis du er blevet diagnosticeret eller er i behandling for en kronisk sygdom. Får du derimod konstateret en sygdom efter du har tegnet dit abonnement, kan du fortsætte med fuld dækning.

Patientguide, Akutkørsel og Medicinudbringning træder i kraft med det samme. De øvrige tjenester træder i kraft efter tre måneder, med mindre du har lavet en anden aftale med os.

For at komme i gang med at bruge Hurtig Diagnose skal du have en lægeerklæring og give Falck samtykke. Se hvordan du gør under spørgsmålet: ”Hvordan kommer jeg i gang med at bruge mit Hurtig Hjælps abonnement (Hurtig Diagnose)?”. 

Du kan vælge, om du vil betale for dit abonnement hvert halve eller hele år.

For at betale dit Care abonnement skal du tilmelde abonnementet til betalingsservice eller betale den fremsendte regning (girokort). Du kan tilmelde din regning til betalingsbetalingsservice via din netbank eller ved at udfylde vores formular: https://www.falck.dk/kundeservice/privat/selvbetjening/betalingsservice/

Falck Hurtig Hjælp kan være dit supplement til det offentlige diagnose- og behandlingssystem. I alle vores Hurtig Hjælps abonnementer indgår Hurtig Diagnose, hvor du eller den nærmeste familie kan komme til speciallæge indenfor 10 dage, hvis der er behov for det. Det kan I, fordi vi har et stort, landsdækkende netværk af speciallæger på privatklinikker og -hospitaler. Selvom det offentlige sundhedsvæsen er godt og effektivt, så kan det tage helt op til 38 dage at komme til.

Efter speciallægen får du stillet en diagnose eller bliver henvist til videre udredning. Det kan blandt andet være røntgenundersøgelser og ultralydsscanning. Så slipper du for unødig ventetid og bekymring.

Bemærk: Vi kan ikke overtage dit behandlingsforløb fra det offentlige og kan ikke skaffe dig foran i behandlingskøerne. 

Hvis du vil gøre brug af Hurtig Diagnose, skal du gå til egen læge og få en lægehenvisning. Herefter skal du ringe til os, så vi kan guide dig til hvordan du kommer i gang. Du skal ringe på telefon 70 10 15 30

Du vil blandt andet blive bedt om at udfylde en samtykkeerklæring, så vi kan kontakte relevante instanser på dine vegne og udveksle journaler. 

Alle vores Hurtig Hjælps abonnementer indeholder en Patientguide. Med Patientguide kan du få personlig vejledning til både dig selv og din nærmeste familie, du kan ringe så mange gange du ønsker. Vejledningen giver dig overblik og hjælper dig med at finde vej gennem systemet, så du er klædt på til selv at kontakte sundhedsvæsenet, kommunen eller andre offentlige instanser.

Bemærk: Vi kan ikke overtage dit behandlingsforløb fra det offentlige eller skaffe dig foran i behandlingskøerne. 

Du kan afbestille din undersøgelse eller din behandling frem til 36 timer før fremmøde. Du skal bare ringe til Falck mellem klokken 8 og 16 på telefon: 70 10 15 30

Bemærk: Afbestiller du senere bortfalder alle ventetidsgarantier. Ved for sen afbestilling af psykologhjælp vil tiden blive regnet som en gennemført samtale.

Dit abonnement gælder i mindst seks måneder. Du kan derfor opsige dit abonnement, når der er gået fem måneder fra den dag, dit abonnement trådte i kraft. Du skal kontakte os med én måneds varsel.

For at opsige dit abonnement op, skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.