Falck Ambulance Danmark
Falck Ambulance Danmark er en del af Falck Danmark, og leverer primært sundhedsydelser som f.eks. ambulancekørsel samt liggende og siddende sygetransport til de danske regioner.
Hvis du som privatperson ønsker at henvende dig med ris og ros om din behandling, skal du kontakte Falcks kunde, som er den region, du er blevet behandlet i.
> Er du blevet behandlet i Region Hovedstaden, kan du henvende dig her
> Er du blevet behandlet i Region Sjælland, kan du henvende dig her
> Er du blevet behandlet i Region Midtjylland, kan du henvende dig her
> Er du blevet behandlet i Region Syddanmark, kan du henvende dig her
> Er du blevet behandlet i Region Nordjylland, kan du henvende dig her
Ønsker du at klage over en sundhedsfaglig behandling, du har modtaget, kan du skrive til Styrelsen for Patientklager.
Sundhedsfaglig behandling omfatter:
- Undersøgelse, diagnose og sygdomsbehandling
- Fødselshjælp
- Forebyggelse og sundhedsfremme i forhold til den enkelte patient
- Information om og samtykke til behandling
- Journalføring
> Indsend klage til Styrelsen for Patientklager her.
Eller læs mere her.
Ønsker du at indberette en utilsigtet hændelse (noget som er eller kunne være gået galt i forbindelse med behandling, men som ikke er en klage), kan du indberette hændelsen til Styrelsen for Patientsikkerhed.
Sundhedspersoner, herunder Falcks Ambulancereddere, har pligt til at rapportere de utilsigtede hændelser (egne og andres), som de får kendskab til under udførelsen af sundhedsfaglig behandling.
Den mulighed kan du som patient eller pårørende også benytte dig af. Formålet med rapportering af utilsigtede hændelser er læring og forbedring af patientsikkerheden.
> Indberet utilsigtet hændelse til Styrelsen for Patientsikkerhed her.
Eller læs mere her.